Postin kirjelaatikot ilkivallan kohteena Tampereella ja Pirkkalassa

10.11.2017

Postin kirjelaatikot osoitteissa Kolmionkatu 4, 33900 Tampere, Koivistontie 10, 33820 Tampere, Jokipohjantie 16, 33800 Tampere ja Palmrothintie 2, 33950 Pirkkala ovat joutunut ilkivallan kohteeksi. Kirjelaatikkoihin mahdollisesti jätetyt lähetykset ovat kateissa.

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.

Tampereella Kolmionkadulla ja Pirkkalassa Palmrothintiellä ilkivallan kohteeksi joutuneet kirjelaatikot oli tyhjennetty edellisen kerran keskiviikkona 8.11. kello 11 ja ikivalta havaittiin torstaina 9.11. kello 11.00.

Tampereella Koivistontiellä sijaitseva kirjelaatikko tyhjennettiin 8.11. kello 14.30 ja ilkivalta havaittiin 9.11. kello 14.30. Jokipohjantien laatikko tyhjennettiin 8.11. kello 13.50 ja ilkivalta havaittiin 9.11. kello 13.50.

Lähetyksiä ilkivallan kohteeksi joutuneisiin kirjelaatikoihin jättäneiden toivotaan varmistavan lähetyksensä perillemeno vastaanottajalta. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalvelun numeroon 0100 85160 (pvm/mpm).