Postin kirjelaatikot ilkivallan kohteena Tampereella ja Nokialla

06.11.2017

Postin kirjelaatikot osoitteissa Kuusikonkatu 1, 33820 Tampere ja Nuijamiestentie 5, 37120 Nokia (keltainen laatikko) ovat joutuneet ilkivallan kohteeksi. Kirjelaatikoihin mahdollisesti jätetyt lähetykset ovat kateissa.

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.

Ilkivallan kohteeksi joutunut kirjelaatikko Tampereella Kuusikonkadulla oli tyhjennetty edellisen kerran perjantaina 3.11. kello 14. Ilkivalta havaittiin maanantaina 6.11. kello 12.24. Nuijamiestentiellä Nokialla keltainen kirjelaatikko oli tyhjennetty perjantaina 3.11. kello 15.30 ja ilkivalta havaittiin maanantaina 6.11. kello 15.50.

Lähetyksiä ilkivallan kohteeksi joutuneisiin kirjelaatikoihin jättäneiden toivotaan varmistavan lähetyksensä perillemeno vastaanottajalta. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalvelun numeroon 0100 85160 (pvm/mpm).