Postin kirjelaatikko ilkivallan kohteena Keravalla

06.09.2017

Lähetyksiä löytynyt rautatieaseman piha-alueelta

Postin kirjelaatikko osoitteessa Asemanaukio 3, 04200 Kerava on joutunut ilkivallan kohteeksi. Kirjelaatikkoon jätettyjä lähetyksiä on mahdollisesti kateissa. Osa lähetyksistä löytyi avattuna rautatieaseman piha-alueelta.

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.

Ilkivallan kohteeksi joutunut kirjelaatikko oli tyhjennetty edellisen kerran perjantaina 1.9. kello 15.12. Ilkivalta havaittiin sunnuntaina 3.9. kello 7:n jälkeen.

Lähetyksiä ilkivallan kohteeksi joutuneeseen kirjelaatikkoon jättäneiden toivotaan varmistavan lähetyksensä perillemeno vastaanottajalta. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalvelun numeroon 0100 85160 (pvm/mpm).