Postin kirjelaatikko ilkivallan kohteena Jämsässä

15.08.2017

Postin kirjelaatikko osoitteessa Koskentie 6, 42100 Jämsä on joutunut ilkivallan kohteeksi. Posti on tehnyt tapauksesta rikosilmoituksen. Kirjelaatikkoon jätettyjä lähetyksiä voi olla kateissa.

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.

Jämsässä ilkivallan kohteeksi joutunut kirjelaatikko oli tyhjennetty edellisen kerran perjantaina 11.8. kello 16.25. Ilkivalta havaittiin maanantaina 14.8. kello 16.25.

Lähetyksiä ilkivallan kohteeksi joutuneeseen kirjelaatikkoon jättäneiden toivotaan varmistavan lähetyksensä perillemeno vastaanottajalta. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalvelun numeroon 0100 85160 (pvm/mpm).