Uuraisten kunnassa osa postilähetyksistä viivästynyt Postin alihankkijan väärinkäytösepäilyn vuoksi

04.07.2017

Posti on tehnyt poliisille rikosilmoituksen Uuraisten kunnassa postinjakelussa tapahtuneen väärinkäytösepäilyn vuoksi. Ilmoitus koskee Postin palveluksessa olleen alihankkijan työntekijää. Postilla on nollatoleranssi kaikkiin väärinkäytöksiin. Posti ilmoittaa aina väärinkäytösepäilystä poliisille ja tekee yhteistyötä viranomaisten kanssa tapahtuneen selvittämiseksi. Poliisi tutkii asiaa.

Postin alihankkijana olevan kuljetusyrityksen postinjakelusta vastanneen henkilön epäillään jättäneen hoitamatta Postin kanssa sovittu tehtävä. Epäillystä laiminlyönnistä johtuen osa alueen posteista on myöhässä. Kyseinen henkilö ei enää hoida Postin palveluja. Tutkinnallisista syistä johtuen Posti ei voi kommentoida asiaa enempää. Poliisi harkitsee tiedottamisen tarpeet tutkinnan edettyä.

Jakamatta jätetyt lähetykset ovat löytyneet Postin alihankkijan omistamasta lukitusta tilasta, johon muilla ulkopuolisilla ei ole ollut pääsyä. Poliisi pyrkii tutkimuksissaan varmistamaan, että lähetyksiä ei ole jäänyt kateisiin. Lähetysten joukossa on päiväpostia eli kirjeitä, lehtiä ja mainoksia helmi - toukokuulta 2017. Tämän hetkisen selvityksen mukaan alueita, joilla postinsaajat ovat jääneet tapahtuneesta johtuen ilman lähetyksiä ovat 41210 Jokihaara, 41220 Höytiä, 41230 Uurainen ja 41240 Kyynämöinen.

Asukkaat, jotka ovat odottaneet tiettyä lähetystä, voivat ottaa yhteyttä Postiin tässä väärinkäytösepäilyssä:

• sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@posti.com. Sähköpostissa pitää olla mainittuna vastaanottajan sekä lähettäjän tiedot, lähetyksen sisältö sekä postinsaajan yhteystiedot mahdollisten lisätietojen kysymistä varten. Posti pyytää, että asiakaspalveluun osoitetut sähköpostiviestit otsikoidaan tunnuksella: Väärinkäytösepäily + postinsaajan oma postinumero (esim. 41210). Näin tiedot saadaan nopeasti kirjattua poliisille lähtevään koosteeseen.
  • tarvittaessa numeroon puh. 0100 85160 (reklamaatiot, laskutus ja sopimusasiointi), puhelun hinta on pvm/mpm ja aukioloaika ma-pe klo 9.00 - 15.00.

Mahdollisesti aiheutuneesta vahingosta asiakas voi tehdä Postille korvausvaatimuksen. Hakemuksen voi tehdä verkossa posti.fi/vahingonkorvaus.

Posti on erittäin pahoillaan lähetysten viivästymisestä. Viivästyneet lähetykset jaetaan vastaanottajille saatteen kera lähiaikana, kun tarvittavat lähetysten luetteloinnit on tehty.