Postin kirjelaatikot ilkivallan kohteena Porissa

29.06.2017

Postin kirjelaatikot ovat joutuneet ilkivallan kohteeksi Porin Itäkeskuksenkaarella. Posti on tehnyt tapauksista rikosilmoitukset. Kirjelaatikkoon jätettyjä lähetyksiä on mahdollisesti kateissa.

Ilkivallan kohteeksi joutuneet kirjelaatikot osoitteissa Itäkeskuksenkaari 8 ja Itäkeskuksenkaari 6 tyhjennettiin edellisen kerran keskiviikkona 28.6. klo 15. Ilkivalta havaittiin torstaina 29.6. klo 9.

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista tai tuhoutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.

Yllämainitun ajankohdan välillä lähetyksiä ilkivallan kohteeksi joutuneisiin kirjelaatikoihin jättäneiden toivotaan ottamaan yhteyttä vastaanottajiin varmistaakseen lähetyksien perille menon. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postiin ilkivaltatapauksissa numeroon p. 0100 85160 (pvm/mpm).