Postin kirjelaatikko ilkivallan kohteena Vantaalla

11.05.2017

Postin kirjelaatikko on joutunut ilkivallan kohteeksi osoitteessa Naapurinkuja 2, 01670 VANTAA. Posti on tehnyt tapauksesta rikosilmoituksen.

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista tai tuhoutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.

Ilkivallan kohteeksi joutunut kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen keskiviikkona 10.5.2017 kello 16. Ilkivalta havaittiin torstaina 11.5.2017 kello 10.45.

Yllämainitun ajankohdan välillä lähetyksiä ilkivallan kohteeksi joutuneeseen kirjelaatikkoon jättäneiden toivotaan ottamaan yhteyttä vastaanottajiin varmistaakseen lähetyksien perille menon. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalveluun, joka vastaa numerossa 0200 71000 (pvm/mpm).