Postin kirjelaatikko ilkivallan kohteena Vantaalla

08.05.2017

Postin kirjelaatikko on joutunut ilkivallan kohteeksi osoitteessa Vantaanrinne 14, 01730 VANTAA. Posti on tehnyt tapauksesta rikosilmoituksen. Kirjelaatikkoon mahdollisesti jätetyt lähetykset ovat kateissa.

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista tai tuhoutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.

Ilkivallan kohteeksi joutunut kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen perjantaina 5.5.2017 kello 17. Ilkivalta havaittiin maanantaina 8.5. kello 7.

Yllämainitun ajankohdan välillä lähetyksiä ilkivallan kohteeksi joutuneeseen kirjelaatikkoon jättäneiden toivotaan ottamaan yhteyttä vastaanottajiin varmistaakseen lähetyksien perille menon. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalveluun, joka vastaa numerossa 0200 71000 (pvm/mpm).

Ilkivallan kohteeksi joutunut kirjelaatikko on huputettu ja toistaiseksi poissa käytöstä. Kirjelaatikoiden sijainnit löytyvät Postin verkkosivuilta posti.fi.