Postin kirjelaatikko ilkivallan kohteena Nokialla

26.04.2017

Postin kirjelaatikko Nokialla Lehtimäenkadun ja Kalkuntien risteyksessä on joutunut ilkivallan kohteeksi. Posti on tehnyt tapauksesta rikosilmoituksen. Kirjelaatikkoon jätettyjä lähetyksiä voi olla kateissa. Osa lähetyksistä löytyi keskiviikkoaamuna kirjelaatikon lähimaastosta.

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista tai tuhoutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.

Ilkivallan kohteeksi joutunut kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen tiistaina 25.4. kello 14. Ilkivalta havaittiin keskiviikkona 26.4. kello 6.05.

Yllämainitun ajankohdan välillä lähetyksiä ilkivallan kohteeksi joutuneeseen kirjelaatikkoon jättäneiden toivotaan ottavan yhteyttä vastaanottajiin varmistaakseen lähetyksien perille menon. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalveluun, joka vastaa numerossa 0200 71000 (pvm/mpm).

Ilkivallan kohteeksi joutunut kirjelaatikko on huputettu ja toistaiseksi poissa käytöstä. Kirjelaatikoiden sijainnit löytyvät Postin verkkosivuilta posti.fi.