SRV:n tornitaloihin Postin SmartPost-palvelut

08.03.2017

SRV rakentaa parhaillaan Suomen korkeimpia asuintaloja. Helsingin Kalasataman REDIin rakennetaan kahdeksan tornitaloa, joista korkein tulee olemaan 134 metriä. REDIn tornitaloihin tulee myös Postin SmartPost, eli talon asukkaille tarkoitetut paketti- ja palvelulokerot, jonne asukkaat voivat vastaanottaa verkkokauppaostokset ja monipuoliset palvelut. SmartPostin kautta voi myös hoitaa verkkokauppaostosten palautuksen ja sinne voi jättää etukäteen maksetut paketit, kirjeet ja kortit lähetettäväksi eteenpäin. SmartPostit tulevat jatkossa kaikkiin SRV:n omaperusteisen asuntotuotannon korkean rakentamisen kohteisiin pääkaupunkiseudulla.

Helsingin Kalastamaan valmistut tornitalot ovat palvelutasoltaan aivan poikkeuksellisia. Ensimmäisenä valmistuvaan asuintorniin, eli Majakkaan toteutetaan palvelukokonaisuus, joka luo Suomeen aivan uudenlaisen asumisen tason ja kulttuurin. Pioneerityössä ovat tiiviisti mukana REDIn tulevat asukkaat. Majakan asukkaiden yhteiseen käyttöön toteutetaan yhteistilat 33. ja 5. kerrokseen, ja arjen askareissa avustaa aulapalvelu. Vain hissimatkan päästä löytyy kantakaupungin suurin kauppa- ja elämyskeskus. Kaikkea tätä tukevat uudenlaiset älykkäät ratkaisut.

Kyseessä on aivan uudenlaisen asumisen kulttuurin luominen jonne Postin SmartPost-palvelut sopivat täydellisesti. 

- REDIn sijainti ja palvelut sekä digitaaliset ratkaisut luovat ennen näkemättömän asumiskokemuksen, jonka keskiössä on arjen helppous. Kun paketit ja verkkokaupan toimitukset voi vastaanottaa ja lähettää omasta talosta käsin, tarkoittaa se asukkaille äärimmäisen sujuvaa palvelua. Mahdollisuudet ovat rajattomat aina ruoan ja kauppakassien toimituksista pesulapalvelujen toimituksiin. Uskon, että Postilla on hyvät mahdollisuudet rakentaa monipuolinen palveluverkosto, joka hyödyntää Postin SmartPosteja, sanoo hankekehityspäällikkö Arto Huuskonen, SRV:n palvelukehityksestä.

Toni Laaksonen Postin pakettipalveluista kertoo, että REDIn palvelukulttuuri on tulevaisuuden asumista. 

- Verkkokauppa, palveluiden tarjonta sekä digitalisoituminen muuttavat ihmisten asiointi- ja ostotottumuksia. Ajankäyttö ja liikkuvuus muuttuvat, ja palveluilta odotetaan aikaan tai paikkaan sitoutumatonta joustavuutta. Kerrostalojen asukkaat haluavat saada tarvitsemansa palvelut suoraan oman talon tiloista. Asukkaat viihtyvät omissa kodeissaan ja se, että Posti tuo verkkokauppaostokset omaan kotitaloon SRV:n tornitaloissa, sujuvoittaa ihmisten arkea.