Postin kirjelaatikko ilkivallan kohteena Tampereella

13.02.2017

Postin kirjelaatikko osoitteessa Virontörmänkatu 9, 33310 Tampere on joutunut ilkivallan kohteeksi viikonlopun aikana. Posti on tehnyt tapauksesta rikosilmoituksen. Kirjelaatikkoon jätettyjä lähetyksiä on mahdollisesti kateissa.

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.

Ilkivallan kohteeksi joutunut kirjelaatikko oli tyhjennetty edellisen kerran perjantaina 10.2. kello 12.05. Ilkivalta havaittiin maanantaina 13.2. kello 9.05.

Yllämainitun ajankohdan välillä lähetyksiä ilkivallan kohteeksi joutuneeseen kirjelaatikkoon jättäneiden toivotaan varmistavan lähetyksensä perillemeno vastaanottajalta. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalveluun, joka vastaa numerossa 0200 71000 (pvm/mpm).