Postin kirjelaatikot ilkivallan kohteena Forssassa, Espoossa, Kaarinassa, Ylöjärvellä ja Lahdessa (päivitetty 5.1.)

04.01.2017

Postin kirjelaatikot ovat joutuneet ilkivallan kohteeksi Forssassa, Espoossa, Kaarinassa, Ylöjärvellä ja Lahdessa. Posti on tehnyt tapauksista rikosilmoitukset. Kirjelaatikkoihin jätettyjä lähetyksiä on tuhoutunut kokonaan kirjelaatikoissa syttyneen tulipalon vuoksi, osa kirjeistä voidaan toimittaa vahingoittuneina edelleen joko vastaanottajalle tai takaisin lähettäjälle. Kirjeiden kulku viivästyy ikivallan takia.

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista tai tuhoutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikoille aiheuttamistaan vahingoista.

Ilkivallan kohteeksi joutuneet kirjelaatikot ovat osoitteissa:

Siurilankatu 28, 30300 Forssa. Kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen kerran 30.12. klo 16.30. Ilkivalta havaittiin 2.1. klo 16.30. Osa kirjeistä on vaurioitunut ja lähetetään saatteen kera edelleen, osa kirjeistä on kokonaan tuhoutunut.

Kaskipiha 1, 02340 Espoo. Kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen kerran 30.12. klo 13.00. Ilkivalta havaittiin 2.1. klo 12.00. Osa kirjeistä on saanut palovaurioita tai kastunut sammutusvedestä.

Keskikesäntie 2, 20780 Kaarina. Kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen kerran 30.12. Ilkivalta havaittiin 2.1. Osa lähetyksistä on vaurioituneita ja ne lähetetään saatteen kera edelleen, muut ovat vahingoittumattomia.

Oskarinaukio 3, 20780 Kaarina. Kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen kerran 30.12. Ilkivalta havaittiin 2.1. Yksi vaurioitunut kirje lähetetään saatteen kera edelleen, muut ovat vahingoittumattomia.

Mastontie 2, 33470 Ylöjärvi. Kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen kerran 30.12. klo 17.20. Ilkivalta havaittiin 2.1. klo 17.30. Kaikki kirjelaatikossa olleet kirjeet ovat tuhoutuneet.

Ostoskatu 8, 15500 Lahti. Kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen kerran 30.12. klo 16.25. Ilkivalta havaittiin 2.1. klo 13.40. Neljä vaurioitunutta kirjettä lähetetään saatteen kera edelleen, muut vahingoittumattomia.

Yllämainittujen ajankohtien välillä lähetyksiä ilkivallan kohteeksi joutuneeseen kirjelaatikkoon jättäneiden toivotaan ottamaan yhteyttä vastaanottajiin ja sopimaan tarvittaessa jatkotoimenpiteistä. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalveluun, joka vastaa numerossa 0200 71000 (pvm/mpm).

Osa ilkivallan kohteeksi joutuneista kirjelaatikoista voi olla huputettuina ja toistaiseksi poissa käytöstä. Postia voi jättää myös muihin kirjelaatikkoihin tai posteihin. Niiden sijainnit löytyvät Postin verkkosivuilta posti.fi.

(Päivitetty 5.1.: Lisätty Keskikeskäntie 2, 20780 Kaarina)