Postin kirjelaatikko ilkivallan kohteena Vaasassa

02.01.2017

Postin kirjelaatikko on joutunut ilkivallan kohteeksi Vaasassa. Posti on tehnyt tapauksesta rikosilmoituksen. Kirjelaatikkoon jätetyt lähetykset ovat tuhoutuneet kokonaan kirjelaatikoissa syttyneen tulipalon vuoksi.

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista tai tuhoutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikoille aiheuttamistaan vahingoista.

Ilkivallan kohteeksi joutunut kirjelaatikko on osoitteessa Laivakatu 7, 65100 Vaasa. Kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen kerran 28.12. klo 15.00. Ilkivalta havaittiin 29.12. klo 15.50.

Yllämainittujen ajankohtien välillä lähetyksiä ilkivallan kohteeksi joutuneeseen kirjelaatikkoon jättäneiden toivotaan ottamaan yhteyttä vastaanottajiin ja sopimaan tarvittaessa jatkotoimenpiteistä. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalveluun, joka vastaa numerossa 0200 71000 (pvm/mpm).

Ilkivallan kohteeksi joutunut kirjelaatikko on huputettuna ja toistaiseksi poissa käytöstä. Postia voi jättää myös muihin kirjelaatikkoihin tai posteihin. Niiden sijainnit löytyvät Postin verkkosivuilta posti.fi.