10 vinkkiä verkkokauppiaalle

VINKKI 6

Tee palautuksista mahdollisimman yksinkertaisia.

Helppo palautusmahdollisuus tekee ostamisen houkuttelevammaksi

Vaikeat palautuskäytännöt ovat olleet konkreettisia kaupankäynnin esteitä. Kuluttaja voi palauttaa pakkaamansa tuotteet joko Postin tai pakettiautomaatin välityksellä verkkokaupan määrittämään osoitteeseen. Postin pakettiautomaatilla palauttaessa asiakaspalautusosoitekorttia ei tarvita ollenkaan, vaan Posti tulostaa osoitekortin automaatista asiakkaan puolesta.

Palautukset ulkomailta hoituvat osoitekortilla

Kansainvälisen verkkokaupan asiakaspalautusten hallitseminen on ollut sekä kauppiaille että asiakkaille hankalaa. Postin uusi, kansainvälinen ERS­palautuspalvelu (Easy Return Solution) helpottaa merkittävästi palautusten tekemistä ulkomailla. Jos suomalaisen verkkokaupan ulkomailla oleva kuluttaja­asiakas haluaa palauttaa verkkokaupasta ostamansa tuotteen, kauppias toimittaa asiakkaalle sähköpostilla palautusta varten osoitekortin, jolla asiakas voi helposti palauttaa tuotteen maan paikallisen postin kautta. Suomalainen verkkokauppa ostaa siis palvelun Postista ja päättää, onko palautus hänen asiakkailleen maksullinen vai ei.

Myynti Eurooppaan helpottuu yksinkertaisemmilla palautuksilla

Suomi on yksi kahdestakymmenestäkolmesta eurooppalaisesta postista, joka on sopinut tästä yhteisestä rajat ylittävästä palautuspalvelusta. Palvelu on ensimmäisenä saatavissa seuraavista maista: Viro, Saksa, Ranska, Iso­-Britannia, Hollanti, Belgia. Tavoitteena on avata lisää maita vuoden 2015 aikana.

Vinkki 1


Jos tuotteesi kiertävät hitaasti, välitä ne suoraan toimittajan varastolta.
Lue lisää

Vinkki 2


Jos tuotteesi kiertävät nopeasti, ulkoistettu varasto säästää kustannuksia.
Lue lisää

Vinkki 3


Päihitä ulkomaiset verkkokaupat toimituksesi nopeudella ja toimitustapojen valikoimalla.
Lue lisää

Vinkki 4


Pakettiautomaatista noutaminen on asiakkaalle helpompaa.
Lue lisää

Vinkki 5


Tarjoa asiakkaille mahdollisuus seurata lähetystään helposti.
Lue lisää

Vinkki 6


Tee palautuksista mahdollisimman yksinkertaista.
Lue lisää

Vinkki 7


Kahdenna markkinointisi mahdollisimman tarkasti.
Lue lisää

Vinkki 8


Lokalisoi palvelusi kohdemarkkinaasi.
Lue lisää

Vinkki 9


Haastavammilla markkinoilla arvostetaan luotettavia toimituksia ja sujuvaa ostokokemusta vielä enemmän.
Lue lisää

Vinkki 10


Liitä verkkokauppaasi mahdollisuus ostaa taxfreena.
Lue lisää

Haluan lisätietoja tai tarjouksen

Etunimi on pakollinen tieto.

Sukunimi on pakollinen tieto.

Yritys on pakollinen tieto.

Sähköpostiosoite on pakollinen tieto. Tarkista sähköpostiosoite.

Puhelinnumero on pakollinen tieto. Tarkista puhelinnumero


Verkkokaupan palvelut
Verkkokaupan palvelut