Postimaksukone - usein kysytyt kysymykset

1. Voiko postimaksukoneella leimattua postia jättää kirjelaatikkoon?
Kirjelähetykset voidaan jättää kirjelaatikkoon, mutta toimita isommat erät postiin. Jos jätät lähetykset kirjelaatikon viimeisen tyhjennyksen jälkeen, leimaa ne seuraavan päivän leimalla tai nolla euron arvoisella lisäleimalla.

2. Tarvitsenko viitenumeroa, kun maksan varoja tilille?

Kun maksat Extranetin kautta, et tarvitse viitenumeroa. Lisätietoja saat asiakaspalvelustamme

Jos maksat käyttövarat tilillepanona, tarvitset viitenumeron. Sen avulla maksusuoritus ohjautuu koneesi tilille. Viitenumeron puuttuminen viivästyttää rahan siirtymistä eikä koneen lataaminen onnistu.

3. Viitenumeroni on kadonnut, mistä saan uuden viitenumeron?
Postimaksukoneesi viitenumero löytyy avausilmoituksesta ja tapahtumaerittelyn etusivulta. Saat myös tilattua koneesi viitenumeron soittamalla Postin palvelunumeroon 020 452 3602 (uusi numero 16.3.2015 alkaen 010 802 822, ma-pe klo 9-15)