Posti nyt

Palvelujen helppous ja nopeus ovat kaikissa palveluyrityksissä elämän ehtoja. Näihin tarpeisiin vastaa myös uudistunut Posti.

Sujuvampi arki tuo rahaa kassaasi

Joskus arkiset askareet tuntuvat vähäpätöisiltä ja helppohoitoisilta itse tehtyinä, mutta voivat turhaan syödä aikaa varsinaiselta liiketoiminnalta ja kaupankäynnistä. Kaikkea ei siis kannata hoitaa itse, vaan valita sopiva kumppani.

Posti on luotettava kumppanisi postin, logistiikan ja verkkokaupan palveluissa. Perinteisen postitoiminnan lisäksi Posti kuljettaa ja varastoi tavaroita paketista koko kuormaan sekä avaa mahdollisuuksia muun muassa verkkokaupan puolella. Eikä ole väliä, onko yrityksesi suuri tai pieni, palvelut voidaan sovittaa juuri sinun tarpeisiisi.

"Onpa asiakkaamme asiakas yksityishenkilö tai yritys, palvelujen luotettavuus alusta loppuun on kiistaton menestystekijä", sanoo markkinointi- ja brändijohtaja Pirjo Kaasinen.

"Lähes neljän vuosisadan mittainen kokemuksemme on tuonut meille ymmärrystä ja varmuutta parhaista toimintatavoista kaikenlaisissa olosuhteissa. Postin perustehtävä on jatkossakin pitää huolta kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta."

Menestyvillä yrityksillä on hyvä nenä

Ennustaminen ei tunnetusti ole helppoa, mutta menestyvillä yrityksillä on hyvä vainu asiakkaidensa tarpeista. Niissä osataan haistaa muutos. Parhaimpaan tulokseen pääsee yhdistämällä tutkittua tietoa, kokemusta ja kumppanuutta. Näin tarvittavaa muutosta voi ohjata vaikka piiru kerrallaan, sopivasti ennakoiden.

Posti tekee paljon tutkimusta, joka pohjautuu megatrendeihin, pitkiin aikasarjoihin, yhteistyöhön myös kansainvälisesti sekä tarkkoihin asiakastutkimuksiin ja analyyseihin. Nämä tulokset ja tieto ovat myös Postin yritysasiakkaiden hyödynnettävissä.

"Postin omakin uudistuminen perustuu asiakkaiden tarpeiden tunnistamiseen. Meiltä odotetaan nykyisin paljon aiempaa enemmän joustavuutta ja monimuotoisuutta, aikaan ja paikkaan sitoutumattomia ja helposti saatavia palveluja. Näitä myös tarjoamme osana uudistumistamme", Pirjo Kaasinen sanoo.

Iso voi olla myös ketterä

Mitä paremmin tavoitat asiakkaasi, sitä tyytyväisempiä he ovat. Jos kaikki palvelut saa vielä saman katon alta, säästää aikaa ja vaivaa. Keskittäminen tuo yleensä myös muita etuja.

Postilla on koko Suomen kattava palveluverkko, johon kuuluu jo yli 1 450 palvelupistettä. Palvelupisteiden määrää on koko ajan lisätty ja muokattu asiakkaiden tarpeiden mukaan. Jakelupalvelut ulottuvat joka niemeen ja notkoon. Yli 20 000 Postin ammattilaista on yrityksesi käytössä. Postin asiantuntemuksen avulla pääset helposti myös maamme rajojen ulkopuolelle Baltiaan, Skandinaviaan, Venäjälle tai minne vain maapallolla.

"Olemme iso, mutta ketterä. Olemme muuttaneet toimintamme rakenteita asiakkaidemme eduksi. Nyt esimerkiksi kaikki palvelut saa helposti yhdestä paikasta."

"Palvelukulttuurimme muuttuu koko ajan asiakaslähtöisemmäksi - asiakkaamme ovat entistä enemmän toimintamme keskiössä. Lopulta tyytyväiset asiakkaat tekevät todeksi sen, mitä uudistunut Posti lupaa."

Luottamus täytyy ansaita

Digitalisoituminen, verkkokaupan kasvu, ihmisten ajankäytön ja asiointi- sekä ostotottumusten muuttuminen edellyttävät muutoksia myös kaupanteossa.

Posti kehittää yhdessä yhteistyökumppaneidensa kanssa ratkaisuja, joilla voidaan yhdistää perinteistä kaupankäyntiä ja uutta teknologiaa asiakasystävällisellä tavalla.

"Postin omatkin verkkopalvelut ja tapa kohdata asiakkaat ovat uudistuneet. Sivustomme auttaa nyt vaivattomaan asiointiin, ja palvelut ovat saatavissa kaikilla päätelaitteilla. Myös uutiset ja ajankohtaiset asiat löytyvät sivustolta."

"Asiakkaamme saavat helpon kytkennän palveluihimme, osaksi omaa palveluaan. Posti-painike vaikkapa verkkokaupan sivustolla takaa itsessään hyvän ja luotettavan palvelun", Pirjo Kaasinen kertoo.

Kehittäminen on kokeilemista

Ympärillä tapahtuvat muutokset tiedonvälityksessä, kaupassa ja globaalissa taloudessa pakottavat pysymään hereillä, mikäli mielii menestyä. Monet uudenlaiset asiat saavat hinnan lisäksi kaupankäynnissä merkityksiä. Ympäristövastuu on palveluiden tarjonnassa jo itsestäänselvyys. Kukaan ei kiistä kuluttajien päätösvallan kasvua, ja yritystenkin väliset vertaisarvioinnit ovat tulleet jäädäkseen.

Monet asiat ovat muuttuneet toimintatavoiksi yrittämisen, erehtymisen ja kehittämisen kautta. Posti etsii uudenlaisia tapoja esimerkiksi postinjakeluun yhdessä lähettäjäasiakkaiden, postinsaajien ja henkilöstönsä kanssa. Parhaat palat pääsevät jatkoon, ja näin vastataan asiakkaiden tarpeiden muuttumiseen mahdollisimman nopeasti.

"Kustannusten pitäminen vakaina on luonnollisesti yksi tärkeistä tekijöistä muuttuvassa maailmassa. Olemme erittäin iloisia siitä, että pääsemme innovoimaan uutta ja löytämään uusia ratkaisuja yhdessä asiakkaidemme kanssa."

"Ne keinot, joita pystymme yhdessä kehittämään yrityselämän tarpeisiin, palvelevat usein hyvin myös koko yhteiskunnan toimivuutta", Pirjo Kaasinen kiittää.