30.11.2015 1

Printtisuora aktivoi verkko-ostamiseen – tilauskonversio 51 %!

Viinilehti Oy toteutti Laine Direct Oy:n kanssa monikanavaisen kampanjan, jossa tavoitteena oli saada lehdelle uusia tilaajia. ”Halusimme samalla testata monikanavaista suoraa kahdella eri tavalla (A,B)”, kertoo markkinointipäällikkö Pasi Myllymaa. Kampanjat kohdennettiin Viini-lehden omaan Viikon Viinivinkki uutiskirje-rekisteriin. Kampanjatoteutuksessa, jossa printti oli mukana, saatiin merkittävästi paremmat tulokset. Printtisuoran ohjausvoima verkkoon ja tilaamiseen on uskomattoman hyvä.

Kampanjatoteutus

A) Personoitu sähköposti – henkilökohtainen tilaussivu – muistutussähköposti
B) Personoitu printtisuora – henkilökohtainen tilaussivu – muistutussähköposti

Vastaanottajille kohdennettiin ensimmäinen personoitu viesti joko A sähköpostitse tai B printillä. Viesti ohjasi vastaanottajan henkilökohtaiselle esitäytetylle tilaussivulle. Muistutussähköposti lähetettiin vain niille vastaanottajille, jotka eivät olleet kahden päivän kuluttua viestin saapumisesta käyneet henkilökohtaisella tilaussivullaan.

Kampanjan tulokset

  •  Yksittäisien kampanjasivuilla kävijöiden kokonais-pull oli 4,6 %
  • A + B tilaus-pull yhteensä 1,9 %.

Tulokset kampanja A, sähköpostisuora

  • Sähköposti lähti 5500 osoitteeseen, joista 3 % vieraili sivustolla ja 0,88 % teki tilauksen. Tilauskonversio 29 % kampanjasivustolle siirtyneistä.

Tulokset kampanja B, printtisuora

  • Printti lähti 2500 osoitteeseen, joista 5,3 % siirtyi sivustolle ja 2,7 % teki tilauksenTilauskonversio 51 % kampanjasivustolle siirtyneistä!

Yhteenveto

Kampanjatoteutuksessa, jossa printti oli mukana, saatiin merkittävästi paremmat tulokset. Myös muistutussähköposti aktivoi paremmin niitä, jotka olivat saaneet personoidun printin (printti 3,7% vs. sähköposti 2,3%). Printin lopullinen pull 3,72 % ja sähköpostisuoran 1,19 %.

”Printin voima ja aktivointikyky yllätti ja vakuutti. Siksi tulemme jatkamaan monikanavaisen suoran käyttöä koko markkinointirekisteriimme”, kertoo Pasi Myllymaa.