17.06.2015 2

Loikkia

Varaston hyllyille ei pöly kerry

Suomi on kuin suuri saari, jonne yli 90 prosenttia tuonnista kulkee meriteitse. Saaressa tarvitaan varastoja.
Mutta tavaran ei ole tarkoitus maata hyllyllä pölyttymässä, vaan liikkua nopeasti loppukäyttäjille.

Toimitusketjuissa pitää yhdistää ja optimoida rinnakkaisia toimituskanavia viimeisimpien informaationhallintajärjestelmien avulla.

Monikanavaisuus, volyymivaihtelujen hallitseminen, laajat valikoimat ja nopeat toimitusajat ovat muun muassa verkkokaupan kasvun myötä entistä tärkeämpiä.

Posti tarjoaa ratkaisuja, joissa asiakkaan koko toimitusketju hoidetaan saumattomana kokonaisuutena. Kokonaisuudessa voi olla mukana vaikkapa kuljetusta, varastointia ja verkkokaupan palveluita.

Verkkokauppa on joukkohurmaaja

Verkkokaupan vyöryä ei pysäytä mikään. Tavaraverkkokaupan arvo Suomessa on vuositasolla ainakin 2,4 miljardia euroa. Mutta miten suomalainen kauppias voi päästä kansainvälisen verkkokaupan tasolle ilman suuria pääomia tai kansainvälistä osaamista?

Postilla on ratkaisu, jolla suomalainen verkkokauppa voi yhdistää tarjoomansa laajempaan kokonaisuuteen ja olla riittävän suuri suurten joukossa.

Se ei tarkoita kauppiaalle suurempia varastoja, vaan älykkäitä digitaalisuutta hyödyntäviä ratkaisuja, tavaroita koodien takana. Palvelu sisältää logistisia sekä IT-ratkaisuja, joissa optimoidaan varaston, myymälöiden, kuljetusten ja suoratoimitusten käyttö.

Postin palveluverkko tarjoaa lisäksi nopean yhteyden Suomessa ja kumppanien kautta - kaikkialle maailmaan.

Postinjakaja myös kotiapuna

Poliisi, palomies, postimies. Siinä on kolmen kärki, joka pääsee luotettavuutensa vuoksi ihmisten koteihin.

Postinjakaja ei ehkä enää tulevaisuudessa jaakaan pelkkää postia vaan voi olla esimerkiksi osa kotipalvelua.

Posti on parhaillaan mukana kokeilussa, jossa tuttu postinjakaja, joka tuo kotiin vanhuksen ruuan, huolehtii myös aterian lämmittämisestä ja vaikkapa jääkaapin siivouksesta ja roskapussin viemisestä.

Palvelujen tarjonnassa  huomioidaan niihin liittyvät säännökset ja ohjeistukset, joten Posti hoitaa vain tehtäviä, jotka eivät edellytä sosiaalialan tai terveydenhoitoalan koulutusta.

Päivittäinen kohtaaminen tuo turvaa sekä vanhukselle että hänen omaisilleen.

Printti rokkaa vielä lujasti

Sanoma- ja aikakauslehtien levikit ovat 1960-luvuntasolla, mutta printillä on yhä tanssikengät jalassa. Esimerkiksi kasvava verkkokauppa tarvitsee tuekseen printtimainontaa.

Vaikka lukijakunta sirpaloituu, voivat hyvin kohdennetut ja korkeatasoiset lehdet yhä tavoittaa hyvin ostajia ja tukea ostopäätöstä.

Printti voi rokata vielä pitkään. Printtituotteista osoitteeton suoramainonta on pitänyt pintansa parhaiten.

Posti niputti asiakkaiden suosimat suoramainokset huiman huomioarvon saavaan, oranssiin Postinen-kääreeseen. Kyselytutkimukseen vastanneista 95 prosenttia kertoo, että Postinen huomataan muun postin joukosta.

Tiistaisin ja torstaisin 2,3 miljoonaan kotitalouteen kaikkialla Suomessa jaettava Postinen antaa myös aivan uudenlaisen mainospinnan mille tahansa yritykselle, joka havittelee varsin kohtuullisilla kustannuksilla maanlaajuista asiakaskuntaa.

Mummo on mobiilimummo

Eläkeläiset ovat verkkopalvelujen kiivaimmin kasvava käyttäjäryhmä. Verkon kautta saa jo nyt monenlaisia hoivaan ja turvaan liittyviä palveluja, ja yhä useammat eläkeläiset ovat tottuneet täydentämään kunnallisia palveluja ostopalveluilla.

Iäkkäämpien kulutustottumukset ja liikkuvuus ovat myös muuttuneet.

Älypuhelin on ikäihmisillä jo vakiovaruste. Jos mummoille halutaan jatkossa myydä uudenlaisia palveluja tai tuotteita, on tilauskanavien oltava käytettävissä myös mobiilisti, helposti ja luotettavasti. Asiakkaita on syytä kuunnella korvat höröllä.

Haluamme ehdottomasti myös mummot mukaan Postiraatiin, jossa teemme joukkoistamisen voimin palveluistamme alan parhaat kaikille mobiilikäyttäjille.