14.04.2016 1

Posti kuljettaa Temalin kylpy- ja kodinhoitohuoneet kaikkialle Suomeen

Suomalainen perheyhtiö Temal uudisti logistiikkaketjunsa ja keskitti kuljetuksensa Postille. Vaatimuksina olivat valtakunnalliset kalustetoimitukset myymälöihin, yrityksille ja suoraan kuluttajien koteihin.

Posti kuljettaa Temalin kylpy- ja kodinhoitohuoneet kaikkialle Suomeen

Kodin kylpy- ja kodinhoitohuoneisiin sekä keittiöihin kalusteita valmistavan Temalin päämarkkinat ovat Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Temalin tuotteita myydään paitsi jälleenmyyjien kautta kuluttajille myös suoraan projektitoimituksiin oman yritysmyynnin kautta. Erikoisuutena ovat 5 cm:n välein mitoitetut kalusteet, jotka mahdollistavat kompaktit ratkaisut erityisesti pieniin tiloihin. Toiminnallisempaan ja sujuvampaan elämään tähtäävät Temal-tuotteet valmistuvat yrityksen Järvenpään ja Nakkilan tehtailla.

- Kuluttajapuolella palvelemme rautakauppoja ja heidän asiakkaitaan. B-to-B-puolella toimitamme kalusteita yrityksille Posti Rahtina. Logistiikkaratkaisut vaikuttavat siihen, miten kilpailukykyisiä olemme ja millaista arvoa pystymme tarjoamaan asiakkaillemme. Esimerkiksi kotijakelu toimituksen sähköisen seurannan kanssa voi olla rautakaupoille mahdollinen kilpailuvaltti verrattuna siihen, että toimitusvaihtoehtona olisi pelkkä myymälänouto, liiketoiminnan kehitysjohtaja Juha-Pekka Koskinen Temalista toteaa.

Koko logistiikkaketju uusiksi yhdessä Postin kanssa

Viime syksynä Temal keskitti kiintokalustetuotantonsa Nakkilan tehtaalle teräsemalituotannon jatkuessa Järvenpään tehtaalla. Samalla Temal uudisti koko logistiikkaketjunsa. Se järkeisti tehtaidensa väliset kuljetukset ja vaihtoi yhteistyön useamman toimittajan kanssa keskitetyksi logistiikkakumppanuudeksi Postin kanssa. Uudet kylpy- ja kodinhoitohuoneet lähtevät tällä hetkellä matkaan 12 työpäivässä tilauksesta vastaanottajille.

- Uudistimme koko logistiikkaketjun suoraviivaisemmaksi. Samalla halusimme, että meillä on logistiikkakumppani, jonka kanssa teemme yhteistyötä ja kehitämme toimintaa. Valitsimme Postin sen vuoksi, että se pystyi tarjoamaan meille kaikki tarvitsemamme palvelut. Lisäksi koimme, että Postilla on paras osaaminen toiminnan kehittämisessä ja sitä kautta kilpailukykymme vahvistamisessa.

Yksinkertaisesti tehokkaampaa ja helpompaa

Mahdollisimman suorasta toimitusketjusta on etua myös Temalin kalusteiden toimitukselle. Mitä vähemmän tuotteille tehdään lastauksia ja purkuja, sitä pienempi on vaurioitumisriski. Posti-yhteistyön ansiosta toiminnasta tuli myös entistä systemaattisempaa ja logistiikan rutiinit kuten kuljetustilaukset yksinkertaistuivat. Kuukausittain säännöllisesti pidettävien yhteisten tapaamisten ansiosta seuranta on parantanut ja toimintaympäristön muutoksiin kyetään reagoimaan nopeasti jatkuvan parantamisen avulla.

- Yhteinen matkamme on lähtenyt hienosti liikkeelle. Olemme tyytyväisiä Postin henkilökohtaiseen palveluun, ammattitaitoon ja logistiseen tietämykseen. On selvitettävä asia ollut sitten pieni tai iso, olemme aina saaneet apua.

Tutustu Temalin tuotteisiin tästä.

Pyydä tarjous

Tämä lomake on tarkoitettu yritysasiakkaille. Jos olet henkilöasiakas, ota yhteyttä asiakaspalvelu@posti.com

Etunimi on pakollinen tieto.

Sukunimi on pakollinen tieto.

Yritys on pakollinen tieto.

Sähköpostiosoite on pakollinen tieto. Tarkista sähköpostiosoite.

Puhelinnumero on pakollinen tieto. Tarkista puhelinnumero