Smartpost

Smartpost on Postin uusi palvelu, jolla toimitukset tuodaan lähemmäs kuluttajaa.

Smartpost sijaitsee tyypillisesti kerrostaloyhtiön tiloissa ja on tarkoitettu talon asukkaiden käyttöön. Asukkaat saavat paketit taloyhtiön tiloissa sijaitsevaan lokerikkoon. Lisäksi lokerikosta voi lähettää paketteja, kirjeitä ja verkkokauppojen palautuksia.

Arjen apu asukkaalle

  • Smartpostiin voi vastaanottaa paketteja kaikista verkkokaupoista, jotka ovat Postin asiakkaita.
  • Pakettien vastaanotto oman kerrostalon automaattiin normaalin postipaketin hinnalla eli ei lisämaksua kotiinkuljetuksesta.
  • Kätevä paketin lähettäminen: maksa lähetys netissä - saat maksettuasi koodin - kirjoita koodi lähetyksen päälle - jätä lähetys lokeroon

Palvelukumppanuudella lisää liiketoimintaa verkkokaupalle

Smartpostit mahdollistavat verkkokauppiaille sekä tavaroiden että palveluiden myynnin. Verkkokauppatoimitusten lisäksi lokerikkoa voi käyttää esimerkiksi erilaisten laitteistojen huoltotoimituksiin kuten tietokoneet ja matkapuhelimet tai esim. elektroniikan keräykseen kierrätettäväksi. Yksi käyttömahdollisuus voi olla vaikkapa pesulapalveluiden tarjoaminen taloyhtiön asukkaille.

Kiinnostuitko? Haluatko tarjota palveluitasi taloyhtiöiden asukkaille?

Ota yhteyttä

Avaimet käteen palvelu taloyhtiöille

Smartpostin käyttöönotto ei vaadi taloyhtiöltä tai käyttäjältä aloitusmaksua tai avausmaksua. Peruspalvelun kuukausimaksu taloyhtiölle vaihtelee sopimuskauden pituuden mukaan. Lokerikko ei myöskään vaadi sähköä ja Posti vastaa täysin sen ylläpidosta ja huollosta.

Palvelu sisältää:

  • Laitteiston asennus
  • Ylläpito ja vakuutus laitteistolle
  • Pakettien lähetys ja vastaanotto toiminnallisuus

Smartpost-automaatti on modulaarinen ja sopii erityisesti kerrostaloille

Smartpost-automaatti on modulaarinen ja sen kapasiteettia voi lisätä tai vähentää tarpeen mukaan. Peruslokerikko sisältää 7 isoa vastaanottolokeroa, 7 pientä vastaanottolokeroa sekä yhden ison lähetyslokeron paketeille ja lähetyslokeron kirjeille. Lokerot ovat lukittavia.

Peruslokerikko vaatii tilaa syvyyssuunnassa n. 500 mm sekä korkeutta 1950 mm ja leveyttä 2650 mm.

  • Smartpost-automaatti ei vaadi sähköä.
  • Posti vastaa lokerikon ylläpidosta ja huollosta sekä vakuuttamisesta.

Rakennuttaja tai taloyhtiön edustaja, kiinnostuitko?

Ota yhteyttä

Bonava

Meille bonavalaisille maailman parhaiden kotien suunnittelu alkaa sen asukkaista. Alkuvuonna 2017 käynnistyvä ainutlaatuinen ja täysin uusi yhteistyö Postin kanssa lisää Bonava-kotien ja taloyhtiön houkuttelevuutta ja helpottaa arkea niin lapsiperheille, liikuntarajoitteisille, senioreille kuin paljon verkkokaupoista ostaville, kertoo Bonava Suomi Oy:n toimitusjohtaja Juuso Hietanen.

Vähänkäytetty.fi

Vähänkäytetty.fi on nykyaikainen ja turvallinen nettikirpputori, joka kasvaa hurjaa vauhtia. Palvelun ylivertaisuus on keskitetyssä logistiikkaratkaisussa, joka mahdollistaa usean tuotteen ostamisen usealta eri myyjältä yhdellä kertaa turvallisesti ja vaivattomasti. Vähänkäytetty.fi:ssä myyjä ja ostaja eivät asioi keskenään, vaan palvelu hoitaa kaupankäynnin kuluttajan puolesta tarjoten mm. peruutus- ja palautusoikeuden.

Vähänkäytetty.fi:n toimitusjohtaja Ossi Salo toteaa, että Postin pakettilokerikko on juuri sitä mitä nopeassa kasvussa oleva vertaisverkkokaupan ala on kaivannut. Kuluttajat haluavat saada ostamansa tuotteet nopeasti ja vaivattomasti, mutta suurin pakettilokerikon tuoma hyöty on tuotteiden vaivaton lähettäminen. Asiakkaidemme ei tarvitse enää toimittaa suuria laatikoita postitoimipisteeseen, vaan he voivat jättää sen pakettilokerikkoon esim. töihin lähtiessään.

Telia

Telian (Soneran) asiakastutkimuksen mukaan kuluttajat arvostavat puhelinta valitessa erityisesti kattavaa valikoimaa, nopeaa toimitusta ja korotonta sekä kulutonta maksuaikaa.

Soneran ja TeleFinlandin verkkokaupoissa aamulla tehdyt tilaukset kerätään varastolla samana iltana ja asiakkaat saavat tilaamansa puhelimen pääsääntöisesti jo seuraavana päivänä. Sonera kehittää laitetoimituksiaan yhä nopeammaksi. Pakettilokerikkopalvelu on erittäin kiinnostava uusi konsepti, jonka kehityksessä Sonera haluaa olla mukana, kertoi Soneran laiteliiketoiminnasta vastaava johtaja Markku Saranpää.

Hobby Hall

Hobby Hallilla on Suomessa yli puoli miljoonaa kanta-asiakasta. Toimintamme perusajatuksena on erinomainen asiakaspalvelu ja ostokokemus, joka on lähtökohtana myös verkkokaupan palveluissamme. Se, että asiakkaamme saa verkkokauppaostoksensa omaan kotitaloonsa, on merkittävä askel palvelutason nostolle. Myös ostosten palauttaminen sujuu tarvittaessa joustavasti suoraan omasta kotitalosta, sanoo Supply Chain Manager Leila Diov Hobby Hallista.