Löydä muuttajat jo ennen muuttoa

Muutto on tapahtuma, jolloin markkinoijan kannattaa olla hereillä. Muuttohetkeen sisältyy paljon muistettavia asioita ja kuluttajat tekevät paljon erilaisia hankintoja.

Ennen muuttoa varmistetaan uuteen kotiin sähköt, nettiyhteys ja vakuutus. Monesti harkitaan myös näiden palveluiden kilpailuttamista, jolloin asiakassuhteen jatkuminen voi olla vaarassa. Usein tarvitaan myös remonttipalveluita ja -tarvikkeita, varastotilaa tai vaikkapa siivousta.

Muuton jälkeen uutta kotia sisustetaan, hankitaan kalusteita, sisustustarvikkeita ja kodinkoneita. Muutto tarkoittaa hankintojen lisäksi myös usein muutosta ihmisen elämäntilanteessa jolloin halutaan aloittaa "uusi elämä" kuntosalilla tai valitaan oma lähikauppa, apteekki tai kauppakeskus.

Vuoden 2015 kyselymme mukaan muuttajat haluavat tarjouksia tai tietoa:

  • lähikaupalta 62 %
  • kunnan/kaupungin palveluista 54 %
  • liikuntapalveluista 57 %
  • ravintolapalveluista 38 %
  • kauneudenhoitopalveluista 26 %

Lisätietoa muuttajista ja muuttajakyselyn tuloksista voit lukea ladattavasta tutkimuksestamme Miljoona muuttoa vuodessa. Lue myös kuinka Postin muuttajat-konsepti on auttanut tavaratalo- ja rautatavarataloketju Carlsonia saavuttamaan uusia kanta-asiakkaita, parhaimmillaan pull on ollut 20 %!

Tavoita muuttajat helposti

Postin tarjooma muuttajakohderyhmästä on markkinoiden paras. Saat meiltä valmiin, automatisoidun ratkaisun, jolloin tavoitat muuttajat paperisella suoramarkkinoinnilla helposti haluamallasi rytmillä.

Ennakkomuuttotieto

Posti on Suomen markkinoiden ainoa toimija, joka voi tarjota muuttotiedon jo ennen varsinaista muuttoa. Voit hyödyntää ennakkomuuttotietoa nykyiseen asiakasrekisteriisi sekä uusasiakashankinnassa. Käytä asiakasmuuttajat-kohderyhmää kaikkeen myyntiin ja markkinointiin, johon yritykselläsi on markkinointilupa ja tarvittavat yhteystiedot. Muuttajaliidi-kohderyhmää voit hyödyntää uusasiakashankinnassa esimerkiksi telemarkkinointiin tai suoramarkkinointiin.

Muuttaneet Väestötietojärjestelmästä

Väestötietojärjestelmästä tavoitat muuttajat, kun muutto on jo tapahtunut. Onnistut herättämään muuttajan huomion lähettämällä suorakirjeen hänen uuteen kotiin. Postilta saat myös palvelun säännöllisiin postituksiin huolettomasti ja automatisoidusti. Tartu nyt kesän houkuttelevimpaan tarjoukseen: 1.6.- 30.9.2016 Väestötietojärjestelmän kohderyhmät -10 % sekä Asiakassuora-jakelut elo-syyskuussa -5 % (alennus hinnastohinnoista).