Kohdista viestisi lapsiperheille

Miksi lapsiperheet ovat markkinoijalle tärkeä kohderyhmä?

 

Jokainen elämänvaihe syntymästä aikuistumiseen tuo mukanaan tarpeita hankkia vakuutuksia, vaunuja, isomman ja turvallisemman auton, vaatteita, kirjoja, elektroniikkaa, liittymiä, ulkoilu-, harraste- ja urheilutarvikkeita tai esimerkiksi matkoja. Tavoita vauvojen, tarhaikäisten, ekaluokkalaisten vanhemmat sekä koulunsa päättävien perheet Postin asiakastiedon avulla. Postin asiakastietopalvelut hyödyntävät postirekisterin, Väestötietojärjestelmän (VTJ) ja Trafin tietokantoja.

 

Kohdennuksen voi valita tarpeesta riippuen ja kriteeriksi voi valita mm:

  • Lasten lukumäärä ja sukupuoli
  • Nuorimman tai vanhimman lapsen ikä
  • Äidinkieli
  • Asuinrakennuksen tyyppi tai pinta-ala

Kohdennusta voi rajata myös maantieteellisen alueen mukaan tai hyödyntää valmista luokitintietoa.

Esimerkkeinä:

  • Hyvätuloiset asettuneet lapsiperheet
  • Haja-asutusalueella asuvat lapsiperheet
  • Keskituloiset yhden vanhemman taloudet

Lapsiperheen elämänvaiheet ja ostohetket: