Aistimarkkinointi

Tiesitkö, että paperisuora tekee juuri sen mitä kinesteettinen ihminen tarvitsee? Se vaikuttaa moniaistisesti ja tunnetasolla ja luo siksi muistijäljen joka vaikuttaa pitkään. Neurologisessa tutkimuksessa mitattu vaikuttavuus pitkäaikaiseen muistamiseen, tunnetason kokemukseen ja henkilökohtaisen merkityksellisyyteen on printtisuoralla selkeästi korkeampaa verrattuna sähköpostisuoran ja televisiomainonnan vaikuttavuuteen.

Suoramainos tavoittaa uusia kohderyhmiä paremmin kuin digitaalinen mainonta. Printtisuora osana kampanjoita nostaa myyntilukuja ja vahvistaa kuluttajien sitoutumista brändeihin. Teknistyneessä, digitaalisessa maailmassa käsin kosketeltavan mainoksen lähettäminen voi muodostua keskeiseksi tekijäksi kuluttajan tehdessä ostopäätöstä. Mainos jää jopa 24 % paremmin mieleen, kun sen havaitsemiseen käytetään paitsi näkö- myös tuntoaistia. Lue lisää.

  • Royal Mail MarketReach: The Private Life of Mail -tutkimuksen mukaan painetut mainokset muistetaan paremmin ja johdattavat kuluttajat tehokkaasti mm. verkko-ostoksille. Tutustu tutkimukseen osoitteessa www.mailmen.co.uk 
  • Myös Kanadan postin neuromarkkinoinnin tutkimus osoittaa, että printtisuora aktivoi tehokkaammin kuin muut mediat. Lue tarkemmin
    The neuroscience behind the response-driving, power of direct mail -tutkimuksesta (pdf) tai katso Kanadan postin video.

Mainoksesi voi maanitella tuoksulla.

Kissanhiekkamainoksen tuoksua kissat eivät voi vastustaa.

Mainoksesi pystyy kutkuttelemaan makuaistia.

Laihdutusohjelman tutustumistarjous oivaltavasti maun muodossa.

Mainoksesi aktivoi tuntoaistin avulla.

Koripallokoulun mainoksen pinta innostaa koskemaan ja heittämään.