Tarjoa palvelujasi muuttajille sähköisellä muutto­ilmoitus­lomakkeella

Lähes jokainen suomalainen ilmoittaa muutostaan Postille ja maistraatille muuttoilmoituslomakkeen kautta, jonka voi täyttää joko verkossa tai paperisena. Miltä kuulostaisi, jos pääsisit tarjoamaan muuttoon liittyviä palvelujasi suoraan sähköisellä muuttoilmoituslomakkeella ja samalla helpottaisit muuttajan stressiä?

Suomessa muuttaa noin 700 000 taloutta vuosittain ja jopa 80 % tekee muuttoilmoituksen sähköisesti. Nyt yritykselläsi on mahdollisuus tavoittaa muuttajat siinä vaiheessa, kun he ovat jo kaivaneet pankkitunnuksensa esille ja miettivät muuton yhteydessä uusittavia tai päivitettäviä palveluja.

Sähköisen muuttoilmoituslomakkeen vahvistussivun mainospaikat eli widgetit ovat tavallisista banner-mainoksista poiketen palvelullisia elementtejä, jotka auttavat muuttajaa kiireen keskellä. 

Widgettien hyödyt

  • Tavoitat henkilöt, jotka ovat aidosti muuttamassa, sillä widgetit näkyvät vasta muuttoilmoituksen lähettämisen jälkeen
  • Parannat asiakaspitoa ja palvelukokemusta, kun nykyinen sopimus on helppo siirtää uuteen osoitteeseen
  • Tavoitat muuttajan juuri silloin, kun hän miettii muuttoon liittyviä palveluja
  • Saat brändillesi näkyvyyttä muuttajien keskuudessa, mutta maksat vain tuloksista transaktiopohjaisen hinnoittelun kautta

Näin widgetit toimivat

  • Muuttaja täyttää sähköisen muuttoilmoituslomakkeen Postille ja maistraatille. Muuttoilmoituksen tekee verkossa jopa 80 % Suomen muuttajista.
  • Muuttoilmoituslomakkeen vahvistussivulla muuttoilmoituksen lähettäneelle tarjotaan mahdollisuutta hoitaa kätevästi myös muut muuttoon liittyvät palvelut kotivakuutuksesta sähkösopimukseen
  • Muuttajan klikatessa widgettiä hänet voidaan ohjata yrityksen verkkokauppaan tai muuttaja voi pyytää yritykseltä yhteydenottoa
  • Esimerkiksi sähköyhtiö voi ostaa widgetin, johon tuodaan muuttoilmoituksesta esitäytettynä muuttajan nimi ja puhelinnumero. Muuttajan painaessa "Pyydä yhteydenottoa" yritykselle lähetetään muuttajan tiedot, jolloin se voi soittaa muuttajalle ja tarjota sähkösopimusta.
  • Näkyvyyttä voi ostaa myös maakunnittain, jolloin widget näkyy esimerkiksi vain Uudellemaalle muuttaville

Muuttoilmoituslomakkeen vahvistussivun hyödyntämistä markkinointialustana testattiin kesän ja syksyn 2016 aikana. Pilotti onnistui hyvin ja asiakkaat olivat todella tyytyväisiä saamiinsa tuloksiin.

Näy omille asiakkaillesi ensimmäisenä

Uudessa palvelussa eri alojen palveluntarjoajien widgetit ryhmitellään sähköisen muuttoilmoituslomakkeen vahvistussivulla toimialoittain. Yrityksesi on kuitenkin mahdollista ostaa parempaa näkyvyyttä omien asiakkaidesi keskuudessa premium-widgetin kautta, joka näytetään sivulla ensimmäisenä. Premium-widget parantaa asiakaspitoa, kun omia asiakkaita voidaan puhutella eri tavalla ja helpotetaan sopimuksen siirtämistä uuteen osoitteeseen.

Haluatko kuulla lisää muuttoilmoitussivun mainospaikoista? Laita meille viestiä, niin olemme sinuun yhteydessä.

Tavoita muuttajat muuttoilmoituslomakkeella