Varmista lähetyksesi perillemeno Tiedotus­palvelulla

Tärkeä tieto tai arvokas materiaali on tärkeää saada perille. On myös arvokasta tietää, kun vastaanottajaa ei ole tavoitettu.

Tiedotuspalvelun avulla Posti tekee virheellisten osoitetietojen lähetyksiin osoiteselvityksen ja toimittaa lähetyksen perille oikeaan osoitteeseen.

Lisäksi muuttuneet tiedot tallennetaan ja toimitetaan palvelutason mukaan lähettäjälle. Jos vastaanottajaa ei jostain syystä tavoiteta (ja osoitetta ei saada selvitettyä), saat perillesaamattomat lähetykset takaisin sinulle.

Tiedotuspalvelu

Tehosta ja paranna asiakastyytyväisyyttä

Tiedotuspalvelun avulla säästät aikaa ja rahaa. Vältyt palautuneen lähetyksen uudelleen lähettämisen vaivasta ja kustannuksista. Saat lisäksi tiedon uusista ja korjatuista osoitteista ja esimerkiksi tiedon vastaanottajan kuolemasta. Tällä tavalla pääset itse korjaamaan asiakasrekisterisi tietoja eikä vastaanottaja saa toistuvasti lähetyksiä, missä osoite on vanhentunut tai kirjoitettu väärin. Tämä näkyy parempana asiakastyytyväisyytenä.

Kaikkia lähetyksiä Posti ei pysty toimittamaan osoiteselvityksenkään avulla. Nuo perillesaamattomat lähetykset toimitamme takaisin sinulle. Säästät turhien postitusten kustannukset ja voit halutessasi käyttää uudelleen materiaalit (esim. kuvastot) muihin tarkoituksiin. Ja kaikki tämä hyödyllinen tieto lähetyksistäsi on saatavissa raporttina vaikka sähköpostiisi.

  1. Asiakas Oy lähettää kirjeen, jossa on i-tunnus Postiin.
  2. Jakaja huomaa, että vastaanottajan osoite on muuttunut.
  3. Jakaja korjaa osoitteen kirjeeseen ja kirje jatkaa matkaa samalla postimaksulla oikeaksi korjattuun osoitteeseen.
  4. Jakaja tallentaa muuttuneen osoitetiedon järjestelmään
  5. Asiakas Oy vastaanottaa muutostiedon sähköisesti ja tallentaa sen omiin järjestelmiin.
  6. Asiakas Oy:n halutessa perillesaamattomat lähetykset toimitetaan takaisin palvelutason puitteissa.