Rekisterin päivitys ja ylläpito

Ajantasaiset asiakastiedot ovat toimivan asiakkuusmarkkinoinnin ja myynnin edellytys.

Kun nimi- osoite- ja puhelinnumerotiedot ovat kunnossa asiakaskohtaaminen tehostuu ja viestisi kohdentuu paremmin. Asiakastiedot vanhenevat nopeasti, ihmiset muuttavat, kuolevat, he vaihtavat nimeään ja puhelinnumeroaan. Avullamme saat tarpeidesi mukaan joko kertapäivityksen tai jatkuvan ratkaisun asiakasrekisterisi päivittämiseen.

Asiakastietojen päivitys

Kuluttajatietojen päivitys

Asiakasrekisterin tiedot vanhenevat nopeasti, vuodessa muutoksia tulee n. 20 %. Rekisterin päivityksessä saat meiltä muuttuneet nimi-, osoite- ja puhelinnumerotiedot sekä tiedon kuolleista, alaikäisistä ja duplikaateista. Tietolähteinä käytämme viranomaistietoja kuten Väestötietojärjestelmää ja Ajoneuvoliikennerekisteriä. Luonnollisesti käytämme myös Postin omaa postinsaajarekisteriä sekä puhelinnumerotietokantaa.

Posti on kuluttajarekistereiden päivityspalveluiden ykkönen. Palveluitamme käyttää satoja yritysasiakkaita vuosittain.

Kuinka päivität asiakasrekisterisi

Tarjoamme päivityspalveluita useista eri tietolähteistä. Hyödynnämme postiosoiterekisteriä, väestötietojärjestelmää, ajoneuvotietokantaa sekä puhelinnumerotietoja. Päivityksiä voidaan tehdä kertaluontoisesti tai jatkuvana ylläpitopalveluna.

  1. Jos olet jo Postin asiakas, selvitä kuluttajarekisterisi osoitteiden tai puhelinnumeroiden tila helposti maksuttomalla kuntotestillä Postin Kontakti-palvelussa. Jos haluat päivittää rekisterin ajan tasalle heti, voit tehdä senkin Kontaktissa.

  2. Jos et ole vielä asiakkaamme, niin ota meihin yhteyttä. Asiantuntijamme auttavat parhaimman palvelukokonaisuuden ja tietolähteen löytämisessä, oli rekisterisi sitten iso tai pieni tai päivitystarve kerta- tai jatkuvaluontoinen

Lisäksi suosittelemme

Päivityksen yhteydessä on helppoa rikastaa asiakasrekisteriä erilaisilla asiakastietoon kiinnitettävillä lisätiedoilla. Rikasteet voivat kertoa esimerkiksi henkilön demografisista tiedoista tai käyttäytymisestä. Rikasteilla lisäät asiakasymmärrystä ja kohdennat markkinointiviestintää entistäkin tehokkaammin. Tutustu asiakastiedon rikastamiseen.