Tulosta sivu In English På svenska Tekstin koko: Pienennä Suurenna

Kannelmäen postipalvelut paranevat

21.03.2011

Kannelmäen posti, 00420 HELSINKI, avattiin uusissa tiloissa maanantaina 21. maaliskuuta.  Posti muutti Prisman kauppakeskuksen yhteyteen osoitteeseen Kantelettarentie 1, 00420 HELSINKI. Muuton yhteydessä uudistui myös postin ilme.

Posti on avoinna arkisin kello 9-20 ja lauantaisin kello 10-14. Kannelmäessä niin kuin useassa muussakin liikekeskuksessa sijaitsevassa postissa aukioloaikaa on laajennettu. Posti haluaa näin vastata asiakkaiden tarpeisiin ja toiveisiin.

Uudistetussa postissa on tarjolla laaja tuotevalikoima niin kuluttaja- kuin yritysasiakkaillekin ja tuotteet on ryhmitelty selkeiksi helposti löydettäviksi kokonaisuuksiksi. Tähän mennessä jo yli 100 postia on saanut uuden ilmeen ja sisustuksen. Tutkimusten mukaan asiakkaat arvostavat Postin luotettavuutta ja tuttuutta sekä asioinnin helppoutta.

SmartPOST-pakettiautomaatti käyttöön keväällä

Kannelmäen postipalvelut paranevat myöhemmin keväällä entisestään, kun Prismaan avataan SmartPOST-pakettiautomaatti.

Pakettiautomaatin toiminta-ajatus on yksinkertainen: tilatessaan tuotteita verkkokaupasta, asiakas valitsee pakettinsa noutopaikaksi itselleen sopivimmin sijaitsevan automaatin. Kun paketti on saapunut automaattiin, asiakas saa matkapuhelimeensa lokerokoodin sisältävän tekstiviestin. Lokerokoodi näppäillään pakettiautomaatilla ja paketin saa lokerosta sen avautuessa. Myös pakettien lähettäminen ja maksaminen automaatin kautta onnistuvat.

Noutopisteet täydentävät verkostoa

Etäkaupan suosion kasvaessa asiakkaille on tärkeää, että noutopaikat ovat lähellä.

Postin myymälöiden, myyntipisteiden ja SmarPost-pakettiautomaattien lisäksi Posti avaa keväällä myös uusia noutopisteitä, joista asiakas voi noutaa hänelle saapuvat paketit.  Lähetysten noutamisen lisäksi pisteestä voi ostaa postimerkkejä ja sinne voi myös palauttaa asiakaspalautuslähetyksiä.

Ensimmäiset Postin noutopisteet avattiin marraskuussa 2009 Helsingin Kulosaaressa ja Seinäjoen Kasperissa. Viime vuonna kokeilua laajennettiin ja Helsingissä avattiin uusia paikkoja Pihlajamäkeen, Pohjois-Vuosaareen, Puotilaan ja Länsi-Herttoniemeen.  Niistä saatujen kokemusten ja hyvän palautteen vuoksi on uusia Postin noutopisteitä avataan tänä vuonna lisää.

Postin muutto ja uudistaminen on osa laajempaa Postin palvelupisteverkoston kehityshanketta. Postin palvelupisteverkosto, 1 050 postia, koostuu Postin omista myymälöistä, kumppanien ylläpitämistä myyntipisteestä ja pakettien noutopisteistä sekä SmartPOST-pakettiautomaateista.

Lisätietoja tiedotusvälineille
postin muutosta: aluepäällikkö Riitta Kärkkäinen, puh. 020 452 6856
SmartPOST-pakettiautomaateista: Business Director, Tommi Sunikka, puh. 020 451 8677
Postin noutopisteistä: kehityspäällikkö Marja Ihatsu, puh. 020 451 6276