Tulosta sivu In English På svenska Tekstin koko: Pienennä Suurenna

Postipalvelumuutoksia: Helsingin Lauttasaari ja Katajanokka

10.11.2009

Koko Lauttasaaren postipalvelut 23.11. alkaen Gyldènintieltä

Helsingin Lauttasaaren postipalvelut keskitetään 23. marraskuuta alkaen Gyldènintiellä toimivaan 00200 HELSINKI -Postin myymälään. Lauttasaaren teollisuusalueella palvellut 00210 HELSINKI -posti Kiviaidankadulla palvelee perjantaihin 20.11. kello 17 asti.

Taustalla on postiasioinnin merkittävä muutos viime vuosien aikana. Postiasioita hoidetaan yhä enenevässä määrin puhelimessa ja internetissä. Lisäksi iso osa paketeista kuljetetaan suoraan vastaanottajalle. Näin Lauttasaaressakin postipalvelut on järkevintä keskittää yhteen palvelupisteeseen. Gyldènintie 7:ssä toimiva posti palvelee pitkin aukioloajoin maanantaista perjantaihin kello 9-20.

Samalla 00200 HELSINKI -posti uusitaan. Asiointi postissa on jatkossa aiempaa helpompaa. Erilaiset tuotteet on ryhmitelty selkeiksi, helposti löydettäviksi kokonaisuuksiksi. Tarjolla on Postin laaja tuotevalikoima niin kuluttaja- kuin yritysasiakkaillekin.

Lauttasaaren postin uudistaminen on osa laajempaa Postin palveluverkon kehityshanketta. Postin palveluverkosto koostuu yli 1 100 postista, joista noin 150 on Postin omia myymälöitä. Tähän mennessä jo 100 Postin myymälää on saanut uuden ilmeen ja sisustuksen.

Lauttasaaren postiosoitteet, postinjakelu ja postinumerot säilyvät ennallaan. Postipalveluiden muutoksesta jaetaan tiedote alueen kotitalouksille ja yrityksille.

Katajanokan posti jatkaa nykyisellä paikalla jouluun asti

Helsingin Katajanokan posti, 00160 HELSINKI, jatkaa nykyisellä paikallaan 23. joulukuuta asti. Posti toimii vanhassa satamaterminaalissa toimistotarvikeliike Katajanokan Paperin yhteydessä.

Posti olisi halunnut jatkaa toimintaa nykyisen kumppanin kanssa Katajanokan alueella. Rakennuksen omistaja, Helsingin kaupunki aikoo purkaa rakennuksen.

Tavoitteena on jatkaa postipalveluja Katajanokalla. Posti etsii alueelta sopivaa yhteistyökumppania. Toistaiseksi yrittäjää ei ole löytynyt. Mikäli yrittäjää ei alueelta löydy, Posti selvittää miten jatkossa katajanokkalaisia palvellaan postiasioissa.