Postin kirjelaatikko ilkivallan kohteena Espoossa

13.09.2017

Postin kirjelaatikko osoitteessa Kirstintie 19-20, 02760 Espoo on joutunut ilkivallan kohteeksi. Posti on tehnyt tapauksesta rikosilmoituksen. Kirjelaatikkoon jätettyjä lähetyksiä on mahdollisesti anastettu.

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.

Espoossa ilkivallan kohteeksi joutunut kirjelaatikko oli tyhjennetty edellisen kerran maanantaina 11.9. kello 14.00. Ilkivalta havaittiin tiistaina 12.9. kello 14.50.

Lähetyksiä ilkivallan kohteeksi joutuneeseen kirjelaatikkoon jättäneiden toivotaan varmistavan lähetyksensä perillemeno vastaanottajalta. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalvelun numeroon 0100 85160 (pvm/mpm).