TOIMITUSEHDOT LÄHILOKERO -PALVELULLE

1. Soveltamisala

Näitä toimitusehtoja sovelletaan Posti Oy:n (posti) ja kuluttajan (Asiakas) väliseen sopimukseen Lähilokero-palvelusta.

2. Palvelun sisältö

Lähilokero-palvelussa Asiakas jättää paketin Postin pakettiautomaattiin noudettavaksi. Paketin jättämisestä lähetetään automaatin lokeron avaamiskoodin sisältävä saapumisilmoitus Asiakkaan antamaan vastaanottajan puhelinnumeroon. Pakettia säilytetään automaatissa 7 vuorokautta.
Postilla on oikeus hävittää säilytysajan jälkeen noutamattomat paketit. Tarvittaessa Asiakas voi olla yhteydessä Postin pakettiautomaatin asiakastukeen 0100 85933.

3. Pilotointi

Lähilokero-palvelu on pilotti, jossa kerätään tietoja palvelun kysynnästä ja toimivuudesta. Palvelu on saatavissa 13.4 – 29.5.2016 seuraavissa Postin pakettiautomaateissa:

Helsinki

• Lauttasaari: K-Supermarket Lauttasaari, S-market Itälahdenkatu
• Kallio: S-market Hakaniemi, Valintatalo Hämeentie 16 (käytössä vain 2.5. asti)
• Käpylä: Mustapekka, K-market Masurkka
• Kannelmäki: Prisma Kannelmäki

Espoo

• Tapiola: Stockmann Tapiola

Posti voi lähettää Asiakkaalle kysymyksiä palvelusta.

4. Sisältörajoitukset

Automaattiin ei saa jättää Postin Yleisissä toimitusehdoissa kiellettyjä sisältöjä.

5. Peruutusoikeus

Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa sopimus 14 vuorokauden kuluessa. Kun asiointikoodi on käytetty pakettiautomaatilla, sitä ei voi enää peruuttaa.

6. Asiakasrekisteri

Asiakkaiden nimi- ja yhteystiedot tallennetaan Posti Oy:n Kuluttaja-asiakasrekisteriin. Rekisterin tietoja käytetään rekisteriselosteessa kerrotulla tavalla.

7. Ylivoimainen este

Posti vapautuu sopimuksen mukaisten velvollisuuksien noudattamisesta ja vahingonkorvausvelvollisuudesta force majeure -tapauksissa, joita ovat mm. lakko, työsulku, muu työtaistelutoimenpide, onnettomuudet, viranomaisten toimenpiteet ja muut olosuhteet, joita Posti ei ole voinut välttää ja joiden seurauksia se ei ole voinut estää. Posti pyrkii hoitamaan palvelut mahdollisimman hyvin myös em. poikkeuksellisissa oloissa. Postilla on oikeus tarvittaessa force majeure -tilanteissa priorisoida palvelujen toteuttamista lakisääteisten velvoitteiden, yhteiskunnan toiminnan, terveyden, yleisen turvallisuuden tai muiden vastaavien seikkojen toteuttamiseksi tai turvaamiseksi.

8. Sovellettava laki ja erimielisyydet

Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Mahdolliset erimielisyydet ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa. Kuluttajalla on oikeus myös nostaa kanne kotipaikkansa yleisessä alioikeudessa tai saattaa asia kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.
Kuluttajariitalautakunnan Yhteystiedot Hämeentie 3, PL 306, 00531 HELSINKI, puh. 029 566 5200, kril@oikeus.fi.