Inrikes paket

Inrikes pakettjänster med tillhörande beställningskanal förnyades 3.10.2016. Läs mer om förnyelsen och beställningskanalen Posti SmartShip här.

Mottagning av paket och försändelser som returneras

Få dem levererade till ditt företag, en paketautomat eller hämta på posten. Ta i bruk Postis  Avhämtnings- och utdelningstjänst. Då vi levererar och hämtar ditt företags brev och paket.

Så här tar du i bruk Postis tjänster

Nättjänst för Postis avtalskunder

Om du är Postis avtalskund får du tillgång till Posti SmartShip -nättjänsten där du kan beställa och hantera transporter. Du loggar in i tjänsten med en ärendekod som du kan beställa med en nätblankett. Postis gamla beställningskanaler, Prinetti och Smartship för frakt, avvecklas under 2017. Mer information och instruktioner för att ta i bruk Posti SmartShip finns här.

Integration med Postis system

Posti SmartShip kan integreras med ditt företags ERP/WMS- eller webbutikssystem. Läs mer om integration här. Postis gränssnittsbeskrivningar finns på sidan api.posti.fi.

Mitt företag saknar avtal med Posti

Om ditt företag saknar avtal med Posti kan du ändå skicka paket i nättjänsten. Betala försändelsen med ett kreditkort och lämna paketet i en automat eller på posten.