Webbutikens lager

För näthandlare har vi utvecklat en egen servicehelhet, som innehåller produkthantering i lagret, leveranser, returer och informationshantering i anknytning till näthandeln.

Case: Posti sköter leveranskedjan för Jokerits webbutik

Jokerit

Ishockeyklubben Jokerit förnyar webbutiken för sina supporterprodukter. Jokerit valde i samband med detta Posti till sin partner för leveranskedjehantering. Från och med augusti 2015 sköter Posti såväl lagring, transport som leverans av paket, men även tillhörande tjänster såsom förpackning av presentartiklar. Det centrala i detta samarbete var en utvidgning av en renodlad lagringstjänst till hantering av hela beställnings-leveranskedjan.

- Som en känd, pålitlig och modern aktör är Posti en utmärkt samarbetspartner för Jokerit. Efterfrågan på våra supporterprodukter växer stadigt och med hjälp av Posti kan vi betjäna våra supporters på ett snabbt, säkert och även kostnadseffektivt sätt, berättar Jokerits VD Jukka Kohonen.