Posti Paketautomat

Bekräfta telefonnumret

  1. Identifiera dig med Postis behörighetskod eller dina nätbankskoder.
  2. Kontrollera ditt mobiltelefonnummer. Verifiera det med verifieringskoden och lägg till din e-postadress.
  3. Godkänn användningsvillkoren för Postis elektroniska konsumenttjänster och produktvillkoren för styrtjänsten för paket.

Varför måste jag bekräfta telefonnumret?
Du håller på att ta emot ett paket i en paketautomat och avsändaren vill försäkra sig om din identitet. Detta görs genom att bekräfta det telefonnummer som du använt vid beställningen i Postis tjänst. Posti har skickat dig ett sms i anknytning till detta. Identifieringen behöver göras endast en gång, och i fortsättningen gäller den tills vidare. Efter identifieringen skickar vi dig en kod för att låsa upp boxen genast när en försändelse som kräver identifiering kan hämtas i en paketautomat. Om paketet redan finns i automaten får du boxkoden inom cirka en timme från att du identifierat dig.

Samtidigt har du möjligheten att aktivera den avgiftsfria styrtjänsten för paket och välja avhämtningsställe för ditt paket. Du kan också ta i bruk Netposti eller Komihåg-adressboken.

Till vad används mina uppgifter?
Dina uppgifter sparas i Postis elektroniska kundregister för konsumenttjänster. Du kan välja om du vill få information om Postis förmåner, erbjudanden och tävlingar per e-post. Om du godkänner sådan kommunikation, får du ett nyhetsbrev som ges ut regelbundet varje månad.